Упродовж 11 місяців 2015 року робота фахівців Богодухівської ОДПІ була спрямована на виконання дохідної частини районних бюджетів усіх рівнів шляхом розширення бази оподаткування, залучення до сплати нових платників та зменшення податкового боргу.
Так, до державного бюджету за 11 місяців 2015 року платниками податків спрямовано 2101,6 млн. грн.
У свою чергу надходження єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування протягом січня-листопада цього року склали 113,6 млн. грн., що на понад 8,3 млн. грн. більше, ніжпланові показники, зазначила в.о. начальника Богодухівської ОДПІ Наталія Костенко.
26 листопада 2015 року проведено перше засідання Центру податкового та митного права, створеного у рамках Угоди про співпрацю між ДФС та Інститутом законодавства Верховної Ради України.
У засіданні взяли участь представники Державної фіскальної служби України, Держфінмоніторингу, співробітники Інституту законодавства ВРУ, науковці та експерти, представники провідних аудиторських та юридичних компаній.
Основними напрями роботи визначено обговорення питань судово-практичної експертизи, аналізу міжнародної практики, взаємодії з міжнародними урядовими та міжурядовими, науково-дослідними, приватними інституціями.
Також учасники засідання домовилися про формат своєї подальшої роботи, під час якої розглядатиметься проблематика нормативно-правового регулювання податкових та митних відносини в енергетиці, аграрному секторі, а також галузі інформаційних технологій, рітейлу тощо.
Нагадаємо, що Угоду про співробітництво ДФС та Інституту законодавства Верховної Ради України підписано 2 жовтня поточного року.
Голова ДФС Роман Насіров провів першу зустріч з представниками Посольств країн – ключових партнерів України. Головна мета зустрічі – проінформувати представників держав-партнерів про хід реформ в ДФС та перспективи для бізнесу.
«Для нас надважливо інформувати міжнародну співдружність про ті реформи, які відбуваються в Україні. Ми будуємо абсолютно нову, прозору модель і це виклик всім органам влади відповідати європейським вимогам. ДФС своїми основними напрямами обрала оптимізацію штату, реформування офісу великих платників та виведення бізнесу з тіні», - заявив Роман Насіров.
За словами очільника ДФС, основні показники роботи служби свідчать про підвищення ефективності роботи. Якщо на початку року Кабмін виділяв на місяць лише приблизно 4,8 мільярда гривень на відшкодування ПДВ, то на сьогоднішній день за рахунок додаткових надходжень є змога відшкодовувати щомісяця майже 7,5 мільярда. Такого значного прогресу вдалось досягти завдяки виведенню бізнесу з тіні, що відмічають і в країнах-партнерах. Як додав Голова ДФС, збільшення надходжень до бюджету вдалось досягти не за рахунок тиску на бізнес, а завдяки попередженню злочинів у фінансовій сфері.
«До літа наступного року в ДФС відбудуться систематичні зміни, які дадуть змогу працювати на рівні європейського сервісу. Ми взяли за основу досвід англійських колег і робимо все, щоб відповідати найвищим вимогам. Зміни очікують і митників, і податкову міліцію, і регіональні відділення. Ще не так давно ДФС складалась з 570 юридичних осіб, а вже в наступному році їх має бути не більше 30», - зауважив Роман Насіров.
Для країн-партнерів важливо розуміти, що всі зміни відбуваються згідно з міжнародними вимогами і при підтримці міжнародних спостерігачів, тому їх інвестиції в український бізнес захищені належним чином. Голова ДФС запропонував зробити такі зустрічі з представниками посольств на постійній основі задля підтримання найвищого рівня комунікації.
Найбільш актуальні питання, які хвилюють бізнес у зв’язку із проведенням податкової реформи, обговорювалися під час зустрічі Голови ДФС Романа Насірова та його Першого заступника Сергія Білана з представниками Європейської Бізнес Асоціації 27 листопада.
«Ми з вами є кінцевими користувачами податкової реформи: ДФС зі сторони адміністрування, ви – зі сторони сплати податків. Тому дуже важливо за останні кілька тижнів встигнути підготуватися до нового року. Як тільки буде законопроект, а ще краще – Закон України, ми в оперативному режимі адаптуємо адміністрування та підготуємо роз’яснення з усіх нюансів змін в оподаткуванні для інформування платників податків. Також ми будемо запрошувати бізнес-асоціації долучитися до процесу роз’яснення нового законодавства», - зазначив Роман Насіров.
Відносно запитань щодо стану відшкодування ПДВ Голова ДФС повідомив про значне скорочення заборгованості з відшкодувань цього податку підприємствам. Так, активна заборгованість з відшкодування ПДВ, яка становила у травні поточного року 22 млрд. грн., на початок листопада скоротилася до 15 млрд. грн., протерміновану заборгованість зменшено з 7,5 млрд. грн. до 4 млрд. грн. та до кінця року очікується її зменшення до 2 млрд. грн.
«Ми просили додаткові ліміти до кінця року на відшкодування ПДВ і, враховуючи перевиконання плану зі збору податків, є очікування, що ми зможемо збільшити ще на 5 млрд. грн. ліміт на відшкодування цього податку наприкінці грудня», - підкреслив Роман Насіров.
Під час зустрічі учасники також обговорили питання адміністрування акцизного податку, заходів ДФС щодо боротьби з виплатою зарплат «в конвертах», запровадження електронної акцизної марки тощо.
Представники Європейської Бізнес Асоціації підтримали пропозицію Голови ДФС щодо запровадження більш тісної співпраці з вирішення проблемних питань та проведення найближчим часом наступної зустрічі представників бізнес-асоціації та ДФС.
Протягом січня – жовтня 2015 року Центрами обслуговування платників податків надано майже 3 млн. адміністративних послуг. Зокрема, у жовтні надано понад 298 тис. послуг.
Серед них найбільшим попитом користується послуга з видачі картки платника податків та внесення до паспорта громадянина даних про реєстраційний номер облікової картки платника податків. За десять місяців 2015 року було надано понад 1,3 млн. таких карток, з яких майже 153 тис. – у жовтні.
Також запитуваною з боку суб`єктів господарювання є послуга з реєстрації книг обліку розрахункових операцій. У січні-жовтні поточного року ЦОПами надано понад 302,5 тис. таких послуг. У жовтні було зареєстровано понад 30 тис. книг обліку розрахункових операцій.
Актуальною залишається послуга з видачі довідки про відсутність заборгованості з платежів до бюджету, що контролюються фіскальними органами. Так, з початку 2015 року Центрами обслуговування платників було надано майже 282 тис. зазначених довідок, з них – майже 20 тис. – надано у жовтні.
На сьогодні обслуговування платників податків та громадян здійснюється 465 ЦОПами, якими надаються 92 адміністративні слуги (56 податкових та 36 митних).